Tuesday, February 10, 2009

Syair

Syair saya:

Air Longan enak rasanya,

Boleh diminum di bila-bila masa,

Mengurangkan rasa dahaga,

Haus tidak terasa.

Syair Khairudin:

Permainan komputer hibur hati,

Boleh dimain pada masa lapang,

Tapi tidak boleh keterlaluan,

Beri lebih tumpuan pada pelajaran.

Yang telah dibetulkan:

Permainan computer menghibur hati,

Bila-bila masa bila-bila hari,

Kalau bermain usah lupa diri,

Pada pelajaran tumpuan diberi.

Syair Ridzwan:

Saya suka bermain permainan komputer,

Setiap kali saya mula main mesti rasa seronok,

Walaupun seronok penat mata saya,

Namun,saya tidak bosan main berulang kali.

Yang telah dibetulkan:

-maaf,cikgu saya tidak sempat salin-


Syair Allisa:

Pak Said menjuat kelapa,

Rasa enak air kelapanya,

Terkenal kerana harganya yang murah,

Ramai orang datang membelinya.


No comments:

Post a Comment